Tuesday 16 August 2011

SAGAku Dah Cantik

Tanggal 16hb August 2011, jam 5.30 pm.

          Setelah tiga tahun aku pakai SAGA BLM warna hitam, akhirnya kereta kesayanganku, habis belajar, first job, gaji yang ke 3 tak silap akulah,akhirnya aku berjaya membeli sebuah kereta yang agak-agak comey ketika itu. Sebenarnya dalam hati aku nak kete Myvi SE yg bumper hitam. Maklumlah masa tu, gaju kecik. Tak lepas. Aku dengan tunang aku yang kini my husband bucuk2 aku terus plan nak beli PROTON SAGA BLM warna hitam. Nekad!!!. Emak and bapak aku macam tak bagilah sebab baru keje, maklumlah gelojoh nak pakai kereta. Aku pun belilah juga kereta tu. 2 minggu beb tunggu urusan bank. Ni tak sabar nak pakai masa Hari raya haji tuh.Nak tunjuk dengan my family kononnya..Hahaha..
          Cite punye cite, kete aku ni dah sampai juga ke Terengganu dua kali. Yang pertama takda masalah. masuk kali ke dua, huh.....problem beb...Masa tu musim tengkujuh kat Terengganu. Banjir. Air laut naik. Tapi kete BLMkan tinggi so dapatlah redah banjir tu. Tapi akibatnya: bunyi enjin kete aku ketek300x..Kasarr....No hal punyelah.
          Pada tarikh yang aku nyatakan di atas. My husband sponsor skirt kete aku siap spoiler. RM1200.00. Murah tak eh..Ada ke yang lagi murah. Hihihi..Aku guna PU. Sekarang kereta aku megah dijalan raya. Dengan sport ream yang up to date. Yehaa..Yehaa..Yehaa...Walaupun pada hakikatnya enjinnya ketikkkkkkk hahaha.


Kesimpulannya kepada pengguna BLM: Jangan redah banjir@air tinggi. Nanti enjin kasar.
                                                             Jangan bawa ramai2 orang kt belakang nanti mendak.


Remaks: Aku nak join kelab BLM Johor. Ada tak hihihi...

Pandangan sisi sebelah bawah

                       

No comments:

Post a Comment